Det är dags nu.

 
Hösten är på gång.
Det känns i luften.
Det är kallt på morgonen och liksom klart i luften på ett uppfriskande, skönt sätt.
Jag älskar hösten!
Men jag älskar inte vindarna, regnet, blåsten, och när det regnar på snedden som det gör i Göteborg., 
Kan tyckas konstigt att jag ändå gillar hösten.
 
Men ja, dessa härliga krispiga morgnar, med klarblå himmel och en värmande sol.
Mörkret som faller tidigt och när man tänder ljus inomhus och myser i soffan.
När teet ryker i muggen och man tittar på favoritserien.
När filten äntligen kommer till användning och man kan krypa ihop under den.
 
DET gillar jag.
Och färgerna!
Herregud, det är som en explosion av färger ute i naturen denhär årstiden.
Fantastiskt!
 
Nåja.
 
Nu ska jag stilla mig.
 
Jag har laddat med värmeljus från IKEA och väntar troget.
Du kan komma nu, hösten.

Jag är redo.
 
 

Kommentera här: