God fortsättning 2021 - bilder från 2020

 
 
2020.
Många  kallar  det skitåret deluxe.
För mig var det ett tråkigt år men ändå ett bra år på något skumt sätt.
Åtminstone var mixen av salt och sött väldigt bra balanserad.
 
Lite kort om mitt 2020:
P och jag tog tag i vår vänskap och pratade ut. På riktigt. Nu finns det INGET som skaver mellan oss. På riktigt, ingenting.
 
Mamma och pappa hänger med ännu och jag är så tacksam för det. De är gamla nu och det märks på olika sätt. Men de hänger med ännu. Kärlek ! Tacksam!
 
Jag har umgåtts med mina systrar mer. Det är som det alltid har varit mellan oss, rollerna ändras inte. Men ändå mysigt med familj. Det värmer i hjärtat att mamma kan lämna oss med frid i hjärtat av att vi umgås som "normala syskon".
 
Jag blev omvald som facklig ledamot i Visions Avdelningsstyrelse.
Förtroendevald som facklig, jo man tackar. Det är en hedervärt förtroende att leva upp till.
Man måste tänka på vissa saker. Vem man umgås med, om någon nära jobbar svart etc etc.
Det är såklart inte tillåtet.
Och Puh. Jag känner ingen numera, som befinner sig i "riskzonen".
 
Jag gick ner tio kilo. Som jag sen slarvade bort för att gå upp igen men nya tag 2021, lovar !
Den periodiska fastan börjar åter gälla 4 januari och ska pågå till sista februari.
 
Jag lyssnade på ljudböcker i massor! Så härligt att kunna läsa igen och jag inser att det ger mig inspiration till mitt eget skrivande. Att lyssna på¨ljudbok är perfekt för mig eftersom jag inte vill fastna i att läsa, jag gillar att göra annat under tiden. Att sitta och måla, tex.
 
Jag skrev några texter, yey!
Ska skicka in dem till förlaget men har ingen brådska. Det viktiga är att jag skriver igen!
 
Jag besökte Markus grav flera ggr och har fått finnas till för en vän på riktigt .
Bästa vännen förlorade sin son alldeles för tidigt i slutet av 2019 och det går inte ens att föreställa sig vilken smärta det innebär. Markus har även besökt mig efteråt. Eller nåja. Om man tror på det.
Jag är övertygad om att han varit här för att kolla till sin farsa.
Hans farsa, min vän, tror på vartenda ord när jag berättar och är övertygad om samma sak.
Häftigt ändå.
 
 
Jag har även tagit en rejäl funderare över varför jag har vissa människor i mitt liv.
Har vänt ut och in på orsak till vissa relationer och lärt mig massor om mig själv.
Konsekvensen är och har blivit att jag kanske inte hörs lika intensivt med vissa som jag gjort tidigare.
 
Corona kom och blev kvar hela 2020 men jag har ändå jobbat hemma och träffat väldigt få människor så skillnaden blev inte enorm på den fronten.
Jag saknar att resa ! Det är det enda.
 
2020 är förbi och 2021 är här nu.
 
Med inspiration av Björn Nattikho Lindeblad kommer jag lyssna mer på min inre röst och säga
"jag kan ha fel"  oftare.
Att inte vara för fast i sin egen övertygelse utan helt enkelt vara öppen för att det jag ser, hör och tolkar kan vara på flera sätt än det jag upplever i min perception.
 
Jag ska inte heller äta mer än max 2 pizzor under 2021, om ens någon.
 
Nu önskar jag dig ett superfint 2021 och  - ta hand om dig!
 
 
God fortsättning 🥂🍾❤️

 
 
 
 
 
 

Kommentera här: