Liten blir stor

1993 - 01-07
Kl 18.24
Då föddes han, min minste.
Efter att ha varit på BB sedan kl 16 samma eftermiddag med värkar som pågått flera timmar under dagen.
Jag tror till och med att de började tidigt på morgonen, med facit i hand efteråt.
Till och med barnmorskan som besöktes samma förmiddag frågade om det var sammandragningar på gång.
 
Men ut kom du, min älskade son.
Med dunder och brak och navelsträngen runt halsen.
Och med ett sår i handen som vi inte visste vart det kom från.
Jag tror att de råkade klippa i dig när de klippte i mig.
Inte undra på att du fick en tramuatisk start i livet.
 
Älskar dig så det gör ont.
 
Jag vill bara att det går bra för dig och att du mår bra i ditt liv.

Jag finns alltid, här för dig.
Jag hoppas att du vet det.


Grattis på födelsedagen min vackra pojk.
 
Kram mamma

Kommentera här: