2021 - Året som bloggen glömde ?

Jag ser att mitt senaste inlägg är från Januari 2021.
Jösses.
Januari.
 
Hela 2021 har nästan passerat och jag har inte ägnat bloggen en enda liten rad, eller tanke.
Skäms!
Det betyder att jag haft MASSOR av annat i skallen.
Och inte tid.
Så enkelt är det.
 
Jag ska göra en uppdatering nu.
En kort, men sammanfattande uppdatering.
 
Tre vänner har dött 2021.
Min pappa dog i somras.
Corona har påverkat hela världen och livet har liksom varit på paus.
Man har inte kunnat resa.
Man har inte kunnat gå på konserter.
Vi har inte kunnat träffas på konferenser och utbildningar för det har varit inställt.
Allt har skett digitalt. 
Möten, träffar med kompisar och dagar av viktiga föreläsningar etc.
Teams är min nya livspartner och jag har umgåtts med hen varje dag i över ett år.
Hemma.
Jag har mått ganska dåligt.
Håglös, utan "gaspedal" och ingen riktig livsvilja.
Trött, på att vara hemma och inomhus hela tiden.
 
Från och med 29/9 har livet så sakta återvänt.
Jag är på kontoret flera dagar i veckan, jag träffar vänner, jag har ätit ute och jag har varit på resa.
Sakta men säkert återvänder livet.
Och jag, mår bra nu.
 
Lite så är mitt 2021.
Hur är ditt ?
 
 

Kommentera här: